Metaadatok

Metac√≠m (Title): alap√©rtelmezetten az elsŇĎ alkalommal megadott cikk c√≠me, am√≠g √°t nem √≠rjuk a metac√≠met, addig az √©rt√©ke az alap√©rtelmezett. Ha megnyitjuk a cikket, a lapf√ľl√∂n is ennek a mezŇĎnek az √©rt√©ke jelenik meg.

Metakulcsszavak: itt a tartalomra jellemzŇĎ kulcsszavakat helyezz√ľnk el, legfeljebb 8–10-et. A kulcsszavak szerepeljenek az oldal tartalmi r√©sz√©ben is. A felsorol√°sban egy kulcssz√≥ kifejez√©sk√©nt csak egyszer szerepeljen, de konkr√©tan egy sz√≥ szerepelhet t√∂bb kifejez√©sben is, ha azok ettŇĎl m√©g k√ľl√∂nb√∂zŇĎek lesznek. A kulcssz√≥lista mindig az adott oldalra kell, hogy vonatkozzon, nem a teljes weboldalra. Ne haszn√°ljuk ugyanazt a list√°t minden egyes oldalon! Nem relev√°ns kifejez√©seket ne √≠rjunk! Jelenleg a Google tudom√°sunk szerint nem haszn√°lja ezt a taget.
Metale√≠r√°s: az oldal tartalm√°nak 1-2 mondatos √∂sszefoglal√°sa. Ez a sz√∂veg fog megjelenni a keresŇĎkben az oldalunk c√≠me alatt. A sz√∂veg hossza ne legyen hosszabb 150–200 karaktern√©l! Kulcsszavak helyett ink√°bb arra koncentr√°ljunk, hogy ez a le√≠r√°s t√ľkr√∂zze az oldalunkon megjelenŇĎ val√≥di tartalmat: keltse fel az √©rdeklŇĎd√©st, de ne legyen t√ļl sok!
Ne haszn√°ljuk ugyanazt a le√≠r√°st minden oldalra, t√∂rekedj√ľnk arra, hogy minden oldalunknak v√°ltozatos, egyedi √©s relev√°ns le√≠r√°st adjunk.
A Google a keresŇĎlist√°n ezt a le√≠r√°st haszn√°lja, amennyiben megfelelŇĎnek √©s relev√°nsnak tal√°lta.

Canonical: A tartalmilag megegyezŇĎ vagy csak minim√°lisan elt√©rŇĎ oldalakra haszn√°lhatjuk. Amennyiben fenn√°ll ilyen eset, akkor a Google-nek tudnia kell, hogy melyiket tekintj√ľk az eredeti tartalomnak, illetve melyiket sz√°njuk annak. A canonical elemmel meghat√°rozhatjuk, melyik az elŇĎnyben r√©szes√≠tett oldalunk.
LehetŇĎs√©g√ľnk van √∂nmag√°ra hivatkoz√≥ canonical megad√°s√°ra is. ElŇĎnye, hogy ha √ļjra megjelenik a tartalmunk, akkor az √∂nmag√°ra mutat√≥ canonical tag √©rintetlen marad az √ļj v√°ltozatban, √≠gy seg√≠thet√ľnk a Google-nek, hogy meg tudja √°llap√≠tani, honnan sz√°rmazik eredetileg a tartalom. Elker√ľlhetj√ľk a duplik√°lt tartalommal kapcsolatos probl√©m√°kat.
A közösségi oldalak is figyelembe veszik, tehát, ha egy olyan oldalt osztunk meg közösségi oldalunkon, ami rendelkezik canonical elemmel, mely egy másik weboldalra mutat, akkor a másik oldalról származó részleteket fogja megosztani a közösségi oldal. Ugyanígy, ha olyan weboldalt like-olunk, amelyben van ilyen link, akkor a másik oldalhoz fogja számítani a like-ot.

Robots:
KeresŇĎoptimaliz√°l√°sn√°l fontos a weboldal √©s keresŇĎrobotok k√∂z√∂tti kommunik√°ci√≥ szempontj√°b√≥l. Utas√≠t√°sokat adhatunk indexel√©ssel √©s k√∂vet√©ssel kapcsolatosan.


A fenti p√©ld√°ban l√°that√≥ be√°ll√≠t√°s hat√°s√°ra az √ļj cikk√ľnk nem indexelŇĎdik, √©s a r√°mutat√≥ linkeket √°ltal√°ban nem k√∂vetik a keresŇĎrobotok. √Črdemes szem elŇĎtt tartani, hogy a rossz sz√°nd√©k√ļ keresŇĎrobotok nem veszik figyelembe a tilt√≥ utas√≠t√°st, √≠gy nagyon oda kell figyelni, hogyan haszn√°ljuk.

Nem mindegyik robot kezeli az √∂sszes utas√≠t√°st. A top keresŇĎmotorok mindegyike √°ltal √©rtelmezettek az al√°bbiak:

  • index: az adott oldalunk indexelŇĎdni fog, azaz a robotok felveszik adatb√°zisukba
  • noindex: akkor √©rdemes haszn√°lni, ha nem szeretn√©nk, hogy a legt√∂bb keresŇĎmotor webes robotjai indexelj√©k webhely√ľnk egyik oldal√°t
  • nofollow: megakad√°lyozza, hogy k√∂vess√©k az adott oldalr√≥l m√°s oldalakra mutat√≥ linkeket
  • noarchiv: megakad√°lyozza, hogy a Google megjelen√≠tse az oldal t√°rolt v√°ltozat√°nak linkj√©t