Adminisztrátorok
A cikk tartalma:
Ki az adminisztrátor?
Az adminisztrációs felület kezelésére jogosult felhasználókat egységesen adminisztrátoroknak nevezzük.
Új adminisztrátor hozzáadása
Új adminisztrátort kétféleképpen adhatunk hozzá. Az adminisztrátorok kilistázása után az információs sáv jobb felső sarkában található ÚJ HOZZÁADÁSA gyorsgomb vagy a Beállítások menü + Adminisztrátor hozzáadása menüpontjának segítségével.
Ha rákattintunk valamelyikre, akkor az alábbi űrlapot nyitjuk meg.
- Név: az új adminisztrátor neve
- E-mail-cím: az új adminisztrátor e-mail-címe, ami a bejelentkezéshez is szükséges
- Jelszó: az új adminisztrátor jelszava, amivel be tud lépni
- Jelszó ismét: a jelszó megerősítéséhez töltsük ki ezt a mezőt, és írjuk be ismét a jelszót
- Aktív: ha kipipáljuk ezt az opciót, akkor az új adminisztrátor aktív státuszba kerül, egyébként inaktív marad
Fontos csak az aktív admisztrátorok tudnak belépni! - E-mail értesítés küldése az oldal eseményeiről: csak a magasabb verziókban van funkciója
Adminisztrátorok listázása
Az adminisztrátorok listáját a Beállítások menü Adminisztrátorok listázása menüpontjával érjük el.
A listában a következő adatok érhetők el:
- #: az adminisztrátor egyedi azonosítója
- Név: az adminisztrátor felhasználóneve
- E-mail-cím: az adminisztrátor e-mail-címe (Ezzel az e-mail-címmel tud bejelentkezni az adminisztrációs felületre.)
- Utolsó bejelentkezés: az adminisztrátor ekkor jelentkezett be utoljára
- Létrehozva: az adminisztrátor ezen a napon lett létrehozva
- Műveletek: Szerkesztés / Törlés
Műveletek
Szerkesztés
A ceruza ikonra kattintva jutunk a szerkesztői felületre, amely megegyezik az új adminisztrátor felvételekor már megismert űrlappal.
Törlés
A törölni kívánt adminisztrátor sorában kattintsunk a törlés ikonra, majd erősítsük meg, hogy törölni szeretnénk – kattintsunk az OK gombra. (Amennyiben a törlés ikon nem érhető el, nincs jogosultságunk a törlést végrehajtani.)