Szállítási módok

A cikk tartalma:


Mi az a szállítási mód? Milyen előnyök számítanak a vevőinknek?

Azok az opciók, melyek révén áruinkat eljuttatjuk a vevőink részére. Ez többféleképpen történhet. Jelenleg a ShopnGo rendszerében 4 lehetőség közül lehet választani.

A vevők számára az alábbi előnyök számítanak:

  • rövid szállítási határidő biztosítása
  • jó szállítási minőség, szállítási készenlét
  • megbízható és rugalmas szállítás

Új szállítási mód felvétele

Új szállítási módot kétféleképpen adhatunk hozzá. A szállítási módok kilistázása után az információs sáv jobb felső sarkában található ÚJ HOZZÁADÁSA gyorsgomb vagy a Boltadminisztráció menü + Új szállítási mód felvétele menüpontjának segítségével.

  • Aktív: bejelölve aktiválható az adott szállítási mód
  • Név: szállítási mód neve
  • Típus: válasszunk egyet a lehetőségek közül:
    • Házhozszállítás
      A házhozszállítás a legkényelmesebb átvételi mód a vásárlónak, és gyakorlatilag bármilyen magyarországi címmel rendelkező pontra el tudjuk juttatni a csomagunkat. Ehhez szerződhetünk a Magyar Postával, vagy valamelyik futárcéggel.
    • Személyes átvétel
      Ha offline is jelen vagyunk a piacon, van üzlethelyiségünk, akkor adja magát a személyes átvétel lehetőségének biztosítása. Előnye, hogy nekünk sem és a vásárlónknak az idején kívül sem kerül plusz költségbe, illetve ezáltal esélyünk nyílik upsellre is.
    • Pick Pack Pont
      Nemcsak költség-, de időhatékony megoldás is vásárlóink részére. Kényelmes megoldást kínálunk ezzel számukra, hiszen a lakóhelyükhöz közeli, általuk választott átvevőpontba érkezik a csomag, és bármikor átvehetik (záros határidőn belül), amikor ráérnek. Emellett, mivel a legtöbb átvevőhelyen bankkártyás fizetés is lehetséges, ez gyakorlatilag egy újabb fizetési módot is jelent (utánvétes fizetés bankkártyával).
    • Posta Pont
      A PostaPont legfőbb előnye a másik két átvevőhelyes szolgáltatással szemben, hogy posta már egészen kis településeken is elérhető, így ez a legkiterjedtebb hálózat. Ráadásul a vevő könnyen összekötheti a csomagfelvételt más postai ügyintézéssel is.
      Emellett a postának csomagautomatái is vannak, így ha velük szerződünk, ezt is igénybe vehetjük.
  • Leírás: leírás, amely fizetés esetén az adott szállítási mód kiválasztásánál jelenik meg (opcionális)
  • Ingyenes szállítási költséghatár: itt azt az összeget adjuk meg, ami felett ingyenes szállítást biztosítunk, 0-tól eltérő összeget kell megadunk, a 0 beállítás annyit tesz, hogy nem létezik ilyen költséghatár
  • Ár számításának módja: beállíthatjuk, hogy a szállítás ára rendelésenként vagy termékenként kerüljön kiszámításra
  • Tax: áfakulcs kiválasztási helye
  • Ártípus: beállíthatjuk, hogy nettó vagy bruttó ár legyen
  • Ár: itt adhatjuk meg a kiszállítás árát

Szállítási módok listázása

A szállítási módok listáját a Boltadminisztráció menü Szállítási módok listázása menüpontjának segítségével érjük el.

A listában a következő adatok érhetők el:

  • Sorrend: a vásárlási oldalon milyen sorrendben jelenjenek meg a rendelések
  • Aktív: ha zöld a pipa, akkor be van kapcsolva az adott szállítási mód, ha piros x látszik, akkor nincs bekapcsolva
  • Név: a szállítási mód neve
  • Típus: a szállítás típusa (házhozszállítás, személyes átvétel)
  • Ár számításának típusa: termékenként vagy rendelésenként számolja a rendszer
  • Ár: megadhatjuk azt az összeget, amilyen áron a szálíltást szeretnénk
  • Műveletek: Szerkesztés / Törlés

Műveletek

Szerkesztés
A ceruza ikonra kattintva jutunk a szerkesztői felületre, amely megegyezik az új szállítási mód felvételekor már megismert űrlappal.
Törlés
A szállítási módok listájából válasszuk ki a törölni kívánt módot, majd ugyanabban a sorban, a jobb oldalon található törlés ikonra kattintsunk, végül erősítsük meg a törlési szándékunkat, kattintsunk az OK gombra.