Szállítási módok
A cikk tartalma:
- Mi az a szállítási mód? Milyen előnyök számítanak a vevőinknek?
- Új szállítási mód felvétele
- Szállítási módok listázása
Mi az a szállítási mód? Milyen előnyök számítanak a vevőinknek?
Azok az opciók, melyek révén áruinkat eljuttatjuk a vevőink részére. Ez többféleképpen történhet. Jelenleg a ShopnGo rendszerében 4 lehetőség közül lehet választani.
A vevők számára az alábbi előnyök számítanak:
- rövid szállítási határidő biztosítása
- jó szállítási minőség, szállítási készenlét
- megbízható és rugalmas szállítás
Új szállítási mód felvétele
Új szállítási módot kétféleképpen adhatunk hozzá. A szállítási módok kilistázása után az információs sáv jobb felső sarkában található ÚJ HOZZÁADÁSA gyorsgomb vagy a Boltadminisztráció menü + Új szállítási mód felvétele menüpontjának segítségével.
- Aktív: bejelölve aktiválható az adott szállítási mód
- Név: szállítási mód neve
- Típus: válasszunk egyet a lehetőségek közül:
- Házhozszállítás
A házhozszállítás a legkényelmesebb átvételi mód a vásárlónak, és gyakorlatilag bármilyen magyarországi címmel rendelkező pontra el tudjuk juttatni a csomagunkat. Ehhez szerződhetünk a Magyar Postával, vagy valamelyik futárcéggel. - Személyes átvétel
Ha offline is jelen vagyunk a piacon, van üzlethelyiségünk, akkor adja magát a személyes átvétel lehetőségének biztosítása. Előnye, hogy nekünk sem és a vásárlónknak az idején kívül sem kerül plusz költségbe, illetve ezáltal esélyünk nyílik upsellre is. - Pick Pack Pont
Nemcsak költség-, de időhatékony megoldás is vásárlóink részére. Kényelmes megoldást kínálunk ezzel számukra, hiszen a lakóhelyükhöz közeli, általuk választott átvevőpontba érkezik a csomag, és bármikor átvehetik (záros határidőn belül), amikor ráérnek. Emellett, mivel a legtöbb átvevőhelyen bankkártyás fizetés is lehetséges, ez gyakorlatilag egy újabb fizetési módot is jelent (utánvétes fizetés bankkártyával). - Posta Pont
A PostaPont legfőbb előnye a másik két átvevőhelyes szolgáltatással szemben, hogy posta már egészen kis településeken is elérhető, így ez a legkiterjedtebb hálózat. Ráadásul a vevő könnyen összekötheti a csomagfelvételt más postai ügyintézéssel is.
Emellett a postának csomagautomatái is vannak, így ha velük szerződünk, ezt is igénybe vehetjük.
- Házhozszállítás
- Leírás: leírás, amely fizetés esetén az adott szállítási mód kiválasztásánál jelenik meg (opcionális)
- Ingyenes szállítási költséghatár: itt azt az összeget adjuk meg, ami felett ingyenes szállítást biztosítunk, 0-tól eltérő összeget kell megadunk, a 0 beállítás annyit tesz, hogy nem létezik ilyen költséghatár
- Ár számításának módja: beállíthatjuk, hogy a szállítás ára rendelésenként vagy termékenként kerüljön kiszámításra
- Tax: áfakulcs kiválasztási helye
- Ártípus: beállíthatjuk, hogy nettó vagy bruttó ár legyen
- Ár: itt adhatjuk meg a kiszállítás árát
Szállítási módok listázása
A szállítási módok listáját a Boltadminisztráció menü Szállítási módok listázása menüpontjának segítségével érjük el.
A listában a következő adatok érhetők el:
- Sorrend: a vásárlási oldalon milyen sorrendben jelenjenek meg a rendelések
- Aktív: ha zöld a pipa, akkor be van kapcsolva az adott szállítási mód, ha piros x látszik, akkor nincs bekapcsolva
- Név: a szállítási mód neve
- Típus: a szállítás típusa (házhozszállítás, személyes átvétel)
- Ár számításának típusa: termékenként vagy rendelésenként számolja a rendszer
- Ár: megadhatjuk azt az összeget, amilyen áron a szálíltást szeretnénk
- Műveletek: Szerkesztés / Törlés
Műveletek
Szerkesztés
A ceruza ikonra kattintva jutunk a szerkesztői felületre, amely megegyezik az új szállítási mód felvételekor már megismert űrlappal.
Törlés
A szállítási módok listájából válasszuk ki a törölni kívánt módot, majd ugyanabban a sorban, a jobb oldalon található törlés ikonra kattintsunk, végül erősítsük meg a törlési szándékunkat, kattintsunk az OK gombra.