Számlázó rendszerek beállításai

A Shopngo rendszere jelenleg a Számlázz.hu online számlázó szoftverrel van összeintegrálva. A következőkben bemutatjuk mennyire egyszerű az összekapcsolás.

Számlázz.hu integráció

A sikeres összekapcsoláshoz elengedhetetlen egy saját számlázz.hu fiók megléte és ezen belül szükségünk van a Számla Agent szolgáltatásra is.

A beállítást az alábbi helyen tudjuk elvégezni: 
Bolt adminsztráció / Számlázó rendszerek beállításai / Számlázz.hu

A + jelre kattintva az alábbi képernyő fogad bennünket:

Nézzük, hogy milyen milyen beállításokra van szükségünk:

  1. Felhasználónév: Fontos, hogy arra a felhasználónévre van szükségünk, amivel a Számlázz.hu-ba regisztráltunk. 
  2. Jelszó: Itt szintén azt a jelszót kell megadnunk, amivel belépünk a Számlázz.hu-ra. 
  3. Számlaszám előtag: Lehetőségünk van a Számlázz.hu rendszerén belül különböző számlatömböket létrehozni. Itt adhatjuk meg, hogy a webáruházban keletkezett számlák milyen előtaggal kerüljenek rögzítésre. Így teljesen külön tudjuk kezelni a webshopos számlákat.
  4. Fizetési határidő (nap): Általában “0” értéket javasolt megadni. Bankkártyás fizetéseknél a fizetés határideje az az időpont, amikor kiállítódott a számla. Bármilyen más fizetési mód esetén manuálisan – a megrendeléseknél a számlakészítés gombra kattintva – állítjuk ki a számlát, akkor a fizetési határidő a kiállítás dátuma lesz. Mivel ettől eltérő érték megadása is lehetséges ajánlatos a könyvelővel egyeztetni ez ügyben.
  5. Teljesítési dátum (nap): Beállítása hasonlít az előző ponthoz. Általában “0” értéket javasolt megadni. Szintén ajánlatos a könyvelővel egyeztetni. 
  6. További jelzések:
    1. Aktív: Ahhoz, hogy működjön az integráció a szolgáltatást aktívra kell állítani.
    2. Elektronikus számla: Amennyiben elektronikus számlát szeretnénk küldeni, akkor pipáljuk ki. Ha hagyományosat, akkor hagyjuk üresen.
    3. Az elkészült számlák kiküldése emailben: Ha azt szeretnénk, hogy a Számlázz.hu rendszere küldje ki a számlákat, akkor pipiljuk ki.
    4. Az új számlák automatikusan legyenek kifizetettre állítva: Erre a funkcióra, akkor van szükségünk, ha csak bankkártyás fizetési módot engedélyezünk a webáruházunkban. Bármilyen más esetben (utánvét, utalás) nem javasolt a használata.

Ha minden beállítással megvagyunk, kattintsunk a mentés gombra.

Billingo integráció

A sikeres összekapcsoláshoz elengedhetetlen egy saját billingo.hu.

A beállítást az alábbi helyen tudjuk elvégezni: 
Bolt adminsztráció / Számlázó rendszerek beállításai / billingo

A + jelre kattintva az alábbi képernyő fogad bennünket:

Nézzük, hogy milyen milyen beállításokra van szükségünk:

  1. Billingo API kulcs: A következő helyen találjuk a Billingo.hu oldalon bejelentkezés után. Összekötések / API kulcsok felületen a Megnevezés, API kulcs oszlopban található kulcs (hosszú kód betükből és számokból).
  2. Számla API ID: A következő helyen találjuk a Billingo.hu oldalon bejelentkezés után. Beállítások/ Bizonylat beállítások / Bizonylattömbök felületen az API ID oszlopban található szám.
  3. Fizetési határidő (nap): Általában “0” értéket javasolt megadni. Bankkártyás fizetéseknél a fizetés határideje az az időpont, amikor kiállítódott a számla. Bármilyen más fizetési mód esetén manuálisan – a megrendeléseknél a számlakészítés gombra kattintva – állítjuk ki a számlát, akkor a fizetési határidő a kiállítás dátuma lesz. Mivel ettől eltérő érték megadása is lehetséges ajánlatos a könyvelővel egyeztetni ez ügyben.
  4. Teljesítési dátum (nap): Beállítása hasonlít az előző ponthoz. Általában “0” értéket javasolt megadni. Szintén ajánlatos a könyvelővel egyeztetni. 
  5. További jelzések:
    1. Aktív: Ahhoz, hogy működjön az integráció a szolgáltatást aktívra kell állítani.
    2. Elektronikus számla: Amennyiben elektronikus számlát szeretnénk küldeni, akkor pipáljuk ki. Ha hagyományosat, akkor hagyjuk üresen.
    3. Az elkészült számlák kiküldése emailben: Ha azt szeretnénk, hogy a Számlázz.hu rendszere küldje ki a számlákat, akkor pipiljuk ki.
    4. Az új számlák automatikusan legyenek kifizetettre állítva: Erre a funkcióra, akkor van szükségünk, ha csak bankkártyás fizetési módot engedélyezünk a webáruházunkban. Bármilyen más esetben (utánvét, utalás) nem javasolt a használata.

Ha minden beállítással megvagyunk, kattintsunk a mentés gombra.